8 sposobów na super zdrową kawę. Który z nich będzie twoim ulubionym?

8 sposobów na super zdrową kawę. Który z nich będzie twoim ulubionym?

Dodano: 
Kawa
Kawa / Źródło: Pexels / Pixabay
Kawa to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Wielu lekarzy i dietetyków uważa, że ​​jest to również jeden z najzdrowszych. A jak sprawić, by kawa była jeszcze zdrowsza?

Kawa to napój z ziaren kawy, które są prażonymi owocami krzewu Coffea arabica.

Kawa – działanie

Ludzie najczęściej piją kawę, aby złagodzić zmęczenie psychiczne i fizyczne oraz zwiększyć czujność psychiczną. Kawa jest również stosowana w zapobieganiu chorobie Parkinsona, chorobie Alzheimera, demencji i osłabieniu funkcji poznawczych. Znajduje zastosowanie także w zapobieganiu kamieniom żółciowym, dnie moczanowej, cukrzycy typu 2 i niektórym typom raka.

Kawa zawiera kofeinę. Kofeina działa poprzez stymulację ośrodkowego układu nerwowego, serca i mięśni. Kawa zawiera również inne substancje chemiczne, które mogą mieć inne zalety.

Kawa – skutki uboczne

Istnieją obawy, że picie więcej niż 5 filiżanek kawy dziennie może nie być bezpieczne dla osób z chorobami serca. Ale w przypadku osób, które nie mają chorób serca, picie kilku filiżanek dziennie nie wydaje się zwiększać ryzyka wystąpienia problemów z sercem. Istnieje również obawa, że okazjonalne picie kawy może wywołać zawał serca u niektórych osób. Osoby, które zwykle piją nie więcej niż jedną filiżankę kawy dziennie, a także mają wiele czynników ryzyka chorób serca, wydają się mieć zwiększone ryzyko zawału serca w ciągu godziny po wypiciu kawy. Ale ludzie, którzy regularnie piją większe ilości, nie wydają się mieć tego ryzyka.

Jak poprawić walory zdrowotne kawy?

Źródło: healthline.com

Czytaj także