Masz nadciśnienie? Oto 10 potraw, których nie powinieneś jeść

Masz nadciśnienie? Oto 10 potraw, których nie powinieneś jeść

Dodano: 
Pizza z krewetkami
Pizza z krewetkami / Źródło: Fotolia
Nadciśnienie to problem osób w każdym wieku. Jeśli chcesz mieć wszystko pod kontrolą, czas wyeliminować z diety pewne pokarmy.

Jeśli cierpisz na nadciśnienie, wiedz, że nie jesteś sam. Według American Heart Association duża część społeczeństwa faktycznie ma nadciśnienie, ale o tym nie wie, ponieważ przez większość czasu nie doznaje wielu oczywistych objawów – do czasu, kiedy problem faktycznie narasta do takich poziomów, że sama dieta i ćwiczenia to za mało. Jeśli masz nadciśnienie i nie jest ono prawidłowo leczone, twój układ krążenia może zostać poważnie uszkodzony, a to z kolei może w dalszej kolejności prowadzić do innych poważnych problemów, takich jak zawał serca i udar, a być może także śmierć.

Są rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc kontrolować ciśnienie krwi, a zaczyna się to od żywności, którą spożywasz. Twój najlepszy możliwy ruch w tej kwestii? Unikanie potraw, które podnoszą ciśnienie krwi. Jednak, czy wiesz, co konkretnie może przyczynić się do pogorszenia sytuacji? Poniżej podsumowaliśmy listę 10 najgorszych pokarmów na nadciśnienie, abyś mógł raz na zawsze wyeliminować winowajców swojego problemu z diety.

Czytaj też:
Co zaczyna się dziać z ciałem, gdy nie ćwiczysz?

Czego nie należy jeść przy nadciśnieniu?

1. Chipsy
Istnieje mnóstwo dowodów na to, że wysokie spożycie sodu wiąże się z wyższym ryzykiem wystąpienia nadciśnienia. Chipsy ziemniaczane to (niezdrowa!) słona przekąska, a jeśli regularnie jesz chipsy ziemniaczane, skończysz z katastrofą. Jedno z badań wykazało związek między jedzeniem chipsów ziemniaczanych a wzrostem chorób serca.

2. Puszkowane zupy
Problem z tą konserwowaną wersją rosołu z makaronem? Niektóre zawierają 790 miligramów sodu na jedną porcję. Cała puszka – o której wszyscy wiemy, że jest łatwa do spożycia za jednym razem – niekiedy zawiera 1720 miligramów sodu. Pamiętaj, że American Heart Association zaleca nie więcej niż 2300 miligramów dziennie, z nadzieją zbliżenia się do idealnego limitu nie większego niż 1500 miligramów dziennie dla większości dorosłych.

3. Pizza
Pizza to kolejne jedzenie, które nie pomaga twojemu sercu ani ciśnieniu krwi. Zawiera nie tylko tony sodu, ale także tłuszcze nasycone.

4. Frytki
Smażone do złocistej perfekcji frytki mogą smakować świetnie, ale to zła wiadomość dla twojego ciśnienia krwi. Są pełne tłuszczu i soli, co może prowadzić do odkładania się tłuszczu na brzuchu, a jeśli masz więcej tłuszczu przechowywanego w brzuchu, ciśnienie krwi, poziom cukru we krwi i poziom cholesterolu również będą wysokie. Naukowcy z Harvard Medical School przeanalizowali nawet ponad 187 000 mężczyzn i kobiet w trzech badaniach i odkryli, że ci, którzy jedli cztery lub więcej porcji frytek tygodniowo, byli o 17% bardziej narażeni na wysokie ciśnienie krwi.

5. Napoje gazowane
Nie jest tajemnicą, że napoje gazowane nigdy nie są idealnym napojem, ale jeśli potrzebujesz innego powodu, aby spróbować rzucić ten nałóg, oto i on. Jedno z badań wykazało, że ci, którzy każdego dnia pili więcej niż jeden napój gazowany lub inny słodzony cukrem napój, mieli wyższe ciśnienie krwi, co narażało ich na większe ryzyko problemów sercowo-naczyniowych. To tylko jeden z przerażających skutków ubocznych picia zbyt dużej ilości napojów gazowanych!

6. Wędliny
Wędliny często zawierają sód i azotan sodu jako konserwant. Azotany są w rzeczywistości powiązane z potencjalnym ryzykiem chorób serca.

7. Boczek
I podobnie jak wcześniej wędliny, boczek również nie jest polecany z tych samych powodów. Zawiera również mnóstwo sodu, który, jak wiemy, przyczynia się do nadciśnienia, a także te nieznośne azotany.

8. Alkohol
Jeśli zdarzy ci się wypić kilka drinków każdej nocy, aby się zrelaksować, powinieneś to przemyśleć. AHA zaleca ograniczenie spożycia alkoholu, aby zapobiec nadciśnieniu, ponieważ picie zbyt dużej ilości alkoholu może rzeczywiście podnieść ciśnienie .

9. Pączki
FDA zaleca spożywanie mniej niż 10 procent dziennych kalorii z dodanego cukru. Jest duża szansa, że ​​wiele osób codziennie konsumuje go więcej, a jeśli zdarzy ci się sięgnąć po pączka lub inny ukochany wypiek na śniadanie i deser, jesteś w strefie zagrożenia. Cały ten dodany cukier nie jest dobry dla zdrowia serca, a jedno z badań wykazało, że zwiększone spożycie dodanych cukrów może być związane z niekorzystnymi czynnikami zdrowotnymi układu sercowo-naczyniowego, takimi jak wysokie ciśnienie krwi.

10. Fast food
Jeśli masz już wysokie ciśnienie krwi, zrób sobie co najmniej przerwę od fast foodów, a najlepiej wyklucz je w zupełności. Te posiłki złożone z hamburgerów, kanapek z kurczakiem i innych bomb kalorycznych są przeładowane tłuszczami nasyconymi i sodem. W jednym badaniu z 2019 roku znaleziono nawet dowody na to, że spożywanie fast foodów bezpośrednio podnosi ciśnienie krwi.
Czytaj też:
Miewasz migreny? Masz większe ryzyko tej choroby
Czytaj też:
Bierzesz leki na nadciśnienie? To nie wszystko, co musisz robić. Lista do zapamiętania

Źródło: eatthis.com

Czytaj także