Unikasz ćwiczeń? Oto najczęstsze wymówki – czy też je stosujesz?

Unikasz ćwiczeń? Oto najczęstsze wymówki – czy też je stosujesz?

Dodano: 
Kobieta w trakcie treningu
Kobieta w trakcie treningu / Źródło: Shutterstock / Maridav
Poprawa stanu zdrowia poprzez aktywność fizyczną i zbilansowaną dietę to świetny pomysł, ale często usprawiedliwiamy to, dlaczego naprawdę nie ćwiczymy. Oto 20 najczęstszych wymówek – i jednocześnie 20 powodów, by zaprzestać ich stosowania.

Wszyscy za każdym razem, przy każdej rozmowie, która chociażby zahacza o temat stanu zdrowia, planujemy prowadzić lepsze życie, bogate w aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie. Przysięgamy, że rozpoczniemy dietę (od jutra! Naprawdę?) lub dołączyć do grupy zajęciowej na siłowni. Ale bardzo często, nawet, jeżeli faktycznie podejmiemy takie zobowiązania, ich realizacja z reguły nie trwa zbyt długo. Zmęczeni koniecznością stałego utrzymywania konsekwencji w działaniach – wszak ćwiczyć trzeba regularnie, gotować też – wracamy do naszych starych zwyczajów. Podjęcie długofalowej zmiany stylu życia może być trudne i często łatwo jest usprawiedliwić się po długim, ciężkim dniu lub wtedy, kiedy pogoda jest niesprzyjająca wyjściu z domu na trening lub po kolejna partię zdrowych produktów żywnościowych.

Jednak warto wiedzieć, że taki absolutny brak aktywności fizycznej – nawet tej elementarnej – może mieć poważne (i szkodliwe) konsekwencje dla naszego zdrowia. Zebraliśmy najczęściej powtarzane wymówki i zasugerowaliśmy sposoby ich porzucenia. Poniżej omawiamy każdą z nich.

Czytaj także:
To może stać się z twoim ciałem, jeśli smażysz na głębokim tłuszczu
Czytaj także:
Czy można schudnąć, stojąc? Odpowiedź może cię zaskoczyć
Czytaj także:
Choroby serca a zaburzenia erekcji – jaki jest związek?

Źródło: bhf.org.uk

Czytaj także