Jak zminimalizować przyrost masy ciała po rzuceniu palenia?

Jak zminimalizować przyrost masy ciała po rzuceniu palenia?

Dodano: 
Kobieta z papierosem
Kobieta z papierosem / Źródło: Fotolia / fabio Bergamasco
Wiele osób po rzuceniu palenia zmaga się z przyrostem wagi. Jednak można podjąć pewne kroki, które pozwolą zminimalizować ten proces.

Każdy, kto rzuca palenie, wie, że to właściwy krok dla jego zdrowia w długim terminie, ale w krótkim okresie na pewno tego nie odczuwa. Wiele osób nie tylko doświadcza objawów typowych dla grypy, takich jak bóle głowy i zmęczenie związane z odstawieniem nikotyny, ale także zaczyna szybko przybierać na wadze. I z reguły, zanim naprawdę zacznie coś robić, aby powstrzymać ten nagły wzrost wagi, osiąga szybki przyrost wagi na przestrzeni pierwszych kilku tygodni.

Przybranie na wadze w następstwie rzucenia sprawia, że wiele osób faktycznie zastanawia się nad ponownym zapaleniem, ponieważ są tak nieszczęśliwe po tej zmianie. Dlatego też warto podjąć się pewnych istotnych zmian w wyborach żywieniowych oraz w kwestii ćwiczeń, warto również śledzić to wszystko za pomocą odpowiedniej aplikacji – to pomaga wrócić do wagi sprzed rzucenia palenia, choć osiągnięcie tego stanu może zająć nawet kilka miesięcy.

Każdy były palacz powinien pamiętać, że nie jest sam z problemem przybrania na wadze po rzuceniu palenia. Oto kilka powodów, dla których tak się dzieje i co możesz zrobić, aby powrócić na właściwe tory.

Czytaj także:
Nie tylko rak płuc – jakim chorobom sprzyja palenie?

Przybrałeś na wadze po rzuceniu palenia? Oto, co możesz zrobić, by z tego wyjść

Czytaj także:
Te napoje utrudniają rzucenie palenia. Unikaj ich!

Źródło: myfitnesspal.com

Czytaj także