Jak zapobiec urazom podczas ćwiczenia w domowym zaciszu?

Jak zapobiec urazom podczas ćwiczenia w domowym zaciszu?

Dodano: 
Ćwiczenia w domu
Ćwiczenia w domu / Źródło: Pexels / Valeria Ushakova
Ręka do góry, jeśli doznałeś urazu, robiąc coś głupiego podczas treningu w domu. Na przykład uderzyłeś dłonią w żyrandol, jednocześnie trenując taniec. Albo rozpadły ci się hantle. A to tylko niektóre z możliwych „wypadków”. Jak im zapobiegać?

Istnieje wiele sposobów na uniknięcie poważnych obrażeń podczas ćwiczeń w domu. Ryzyko to nas zaskakuje, ponieważ nie są to rzeczy, o których zwykliśmy myśleć. Nie ma nisko zawieszonych sufitów w studiach tańca, a tamtejsze ciężarki się nie rozpadają.

Zazwyczaj ćwiczysz na siłowni, a teraz jesteś na nowym terytorium – mimo że znasz je doskonale. Przynajmniej w teorii. Jeśli masz nowy sprzęt do ćwiczeń w domu, możesz nie być przyzwyczajony do jego używania. Jeśli improwizujesz z rzeczami, które masz wokół siebie, możesz nie zdawać sobie sprawy z wiążących się z nimi ograniczeń. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą ci się przydać podczas ćwiczeń w domu.

Czytaj też:
Jak urozmaicić trening w domu? 5 porad

Zapobieganie urazom podczas ćwiczeń w domu? Prostsze niż myślisz

Uważaj na głowę
To, o co możesz zahaczyć głową, może znajdować się niżej niż myślisz. I prawdopodobnie nie myślisz o rzeczach, które zwisają niżej niż sam sufit. Przed rozpoczęciem ćwiczeń sprawdź, czy masz wolną przestrzeń.

Ustal podstawowe zasady ćwiczeń na świeżym powietrzu
Lubisz ćwiczyć w ogrodzie? Warto mieć pewne zasady, kiedy można uważać to za bezpieczne. Jeśli zanosi się na deszcz lub ziemia jest mokra, nie warto wykonywać pewnych ćwiczeń, ponieważ możesz się poślizgnąć.

Zweryfikuj swoją technikę
Jeśli próbujesz nowych ćwiczeń, sprawdź odpowiednią dla nich technikę. Znalazłeś oponę, którą możesz przerzucać? Świetnie, ale nie zapominaj, że istnieje poważne ryzyko nadszarpnięcia bicepsa, jeśli będzie ona zbyt ciężka lub jeśli nie robiłeś tego wcześniej. Poświęć chwilę, aby dowiedzieć się, jak to zrobić bezpiecznie.

Sprawdź swoje taśmy oporowe
Taśmy oporowe są mega przydatne do ćwiczeń, ale mogą nieoczekiwanie okazać się zużyte. Guma z czasem się psuje, dlatego większość marek zaleca wymianę ich co kilka miesięcy. Przeczytaj wskazówki na stronie internetowej producenta. Jeśli nie wiesz, ile mają lat twoje taśmy, używaj ich ostrożnie i przestań ich używać, gdy tylko wykryjesz pękanie lub inne oznaki ich uszkodzenia.

Dokręć zaciski w swoich ciężarach
Jeśli twoje sztangi lub hantle mają kołnierze czy też zaciski do podtrzymywania ciężarów, zawsze sprawdź, czy są odpowiednio dokręcone. Nawet jeśli zwykle nie martwisz się o to, dom to inne miejsce niż siłownia. Może jesteś na nierównym terenie, a może wykonujesz podnoszenie, które może zawieść w inny sposób niż się spodziewasz.

Nie ufaj krzesłom
Nie zawsze zastanawiamy się, czy krzesła mogą utrzymać nasz ciężar, ale jeśli trzymamy sto dodatkowych kilogramów, może powinniśmy. Upewnij się, że wszystko, czego używasz, jest wystarczająco mocne i wytrzymałe, aby utrzymać wagę i wystarczająco stabilne, abyś się nie przewrócił.

Nie podciągaj się na rzeczach, które mogą tego nie wytrzymać
Prawidłowo zainstalowany drążek do podciągania powinien być dość godny zaufania, ale sprawdź instrukcje, aby upewnić się, że zainstalowałeś go dobrze. Zwróć również uwagę na to, jakie ćwiczenia można z nim bezpiecznie wykonać.
Czytaj też:
3 proste sposoby, aby pozostać aktywnym w domu

Źródło: lifehacker.com

Czytaj także