4 ćwiczenia, które pomogą zmniejszyć ból środkowej części pleców

4 ćwiczenia, które pomogą zmniejszyć ból środkowej części pleców

Dodano: 
Kobieta po przebudzeniu
Kobieta po przebudzeniu / Źródło: Fotolia / Kittiphan
Według American Chiropractic Association 80 procent populacji doświadcza bólu pleców w pewnym momencie swojego życia. Często ból pojawia się w dolnej części pleców, ale nie jest to jedyny obszar, w której możesz odczuwać dyskomfort. Doskwierać może również... ból środkowej części pleców.

Ból w środkowej części pleców może sięgać od podstawy szyi lub szczytów łopatek do części pleców wokół poziomu pępka. Często jest to także obszar kręgosłupa piersiowego.

Dyskomfort może być odczuwany w określonym miejscu środkowej części pleców, ale może również rozciągać się na dużym obszarze pleców, w zależności od stanu powodującego ból, który może mieć wiele różnych przyczyn. Problem ten występuje częściej u kobiet.

Co powoduje ból w środkowej części pleców?

Najczęstsze przyczyny bólu w środkowej części pleców dotyczą mięśni, więzadeł i stawów. Ból może pojawić się w prawie każdym wieku na podstawie działań, które do niego prowadzą: sportu, urazów itp.

Twoja praca może również narazić cię na ból w środkowej części pleców. Osoby, które przebywają w pozycji siedzącej przez dłuższy czas lub często podnoszą ciężkie przedmioty, mogą cierpieć z powodu tego problemu. Oczywiście wizyta u lekarza jest jedynym sposobem na uzyskanie eksperckiego potwierdzenia tego, co kryje się za bólem i jaka jest jego przyczyna.

Czytaj także:
Jak twardy powinien być twój materac piankowy?

Jak zapobiegać bólowi środkowej części pleców?

Są rzeczy, które możesz robić na co dzień, aby zmniejszyć ten rodzaj bólu lub zapobiec jego wystąpieniu. Warto popracować nad swoją postawą, ćwiczyć siłę i regularnie prowadzić aktywność fizyczną, eliminując przeciążanie i znając swoje osobiste ograniczenia. Słuchaj swojego ciała!

Istnieje również kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać rutynowo, aby zmniejszyć ból w środkowej części pleców, ale przed rozpoczęciem nowego programu treningowego zawsze należy skonsultować się z lekarzem.

Czytaj także:
Czujesz ból podczas chodzenia? Nie powinieneś go ignorować

Źródło: popsugar.co.uk

Czytaj także