Twoja waga stoi w miejscu? Oto 6 powodów tego stanu

Twoja waga stoi w miejscu? Oto 6 powodów tego stanu

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Shutterstock / Anetlanda
W pewnym momencie swojego życia zapewne próbowałeś zrzucić kilka kilogramów, ale zauważyłeś, że twoje ciało nie zmienia się pomimo wszystkich wysiłków związanych z utratą wagi. Jem zdrowo! Nie podjadam z frytkami! W tym tygodniu każdego dnia chodziłem na 5-kilometrowe spacery! Naprawdę... co się dzieje, że nie chudnę?!

Jak się okazuje, istnieje wiele czynników wpływających na utratę wagi – dieta i ćwiczenia to tylko dwa z nich. Zależy to również od twojej początkowej masy ciała, wieku i płci. Najlepszym sposobem, aby przewidzieć, ile kilogramów można rozsądnie stracić dzięki diecie i dostosowaniu ćwiczeń jest obliczenie 10 procent całkowitej masy ciała.

Na przykład, jeśli zaczynasz od wagi 68 kg, możesz spodziewać się utraty około 6,8 kg na początku dzięki samej diecie i ćwiczeniom. Później – niestety – utrata masy ciała może stać się nieco trudniejsza (choć nie beznadziejna!). Twoje ciało w naturalny sposób zacznie się opierać utracie wagi większej niż około 10 procent dzięki... „impulsom jaskiniowców”. Będzie robić wszystko, by utrzymać zapasy tłuszczu i energii w celu zachowania aktualnego stanu twojego ciała.

Młodsi dorośli mogą czasami stracić nawet 20 procent masy ciała dzięki prostej diecie i ćwiczeniom. Ale na przykład w przypadku kobiet po menopauzie może to być tylko 5 do 7 procent.

Niestety, utrata masy ciała jest ogólnie wolniejsza u kobiet niż u mężczyzn. Mężczyźni zwykle tracą na wadze szybciej, ale kiedy spojrzysz na całkowitą utratę wagi – w czasie – nie są to aż tak duże różnice, jak mogłoby się wydawać. Stracenie 10 procent masy ciała może zająć mężczyznom od dwóch do trzech miesięcy, a kobietom od pięciu do sześciu miesięcy.

Teraz, gdy rozumiesz te główne fizjologiczne różnice, spójrz na 6 innych możliwych powodów, dla których twoja waga po prostu się nie zmienia. Dowiesz się też, co możesz robić, by zminimalizować te czynniki.

Czytaj także:
Oto, dlaczego nie chudniesz na poście przerywanym. Nie popełniaj już tych błędów!

Nie chudniesz? Być może właśnie dlatego

Czytaj także:
W ten sposób szybko stracisz tłuszcz z brzucha. Efekty zaskakują!

Źródło: womenshealthmag.com

Czytaj także