Jak zresetować metabolizm w 3 dni?

Jak zresetować metabolizm w 3 dni?

Dodano: 
warzywa
warzywa / Źródło: Pixabay / RitaE
Czy ostatnio czułeś się ospały? Masz apetyt na potrawy, o których wiesz, że nie są dla ciebie dobre? Nie możesz zejść z wagi, która po prostu nie drgnie – bez względu na to, co robisz? Twój metabolizm może być winny.

„Twój metabolizm – a ściślej tempo metabolizmu – zależy od tego, jak szybko twoje ciało spala kalorie” – mówi Julie Lohre, certyfikowana specjalistka ds. żywienia i certyfikowany osobisty trener. Kiedy metabolizm przebiega wolniej niż normalnie, tworzy się lawina negatywnych skutków ubocznych, w tym zmęczenie, wahania nastroju, głód i trudności z odchudzaniem.

Na szczęście powolny metabolizm nie jest trwały, a przy odpowiednich zmianach diety i stylu życia możesz przyspieszyć go – i wrócić do lepszego samopoczucia. A co jest w tym najlepsze? Podążanie w tym właściwym kierunku nie zajmuje dużo czasu. Może zająć zaledwie trzy dni!

Czytaj także:
6 korzyści, płynących z odstawienia alkoholu na miesiąc

3-dniowa poprawa metabolizmu

Co robić przez resztę tygodnia?

Te trzy dni to dopiero początek przyspieszania metabolizmu (i lepszego samopoczucia). Zdrowy metabolizm utrzyma cię w dobrej formie i podniesie poziom energii. Jeśli próbujesz schudnąć, zwiększenie tempa metabolizmu oznacza, że ​​zobaczysz wyniki szybciej i na dłużej.

Przez resztę tygodnia (i resztę życia!):

  • Jedz dużo białka w każdym posiłku – od 25 do 30 procent całkowitej dziennej liczby kalorii – aby przyspieszyć metabolizm.
  • Staraj się spać przez co najmniej 8 godzin w nocy.
  • Jedz pokarmy bogate w probiotyki (lub przyjmuj suplementy probiotyczne).
  • Weź udział w co najmniej trzech treningach poprawiających metabolizm na tydzień (trening siłowy lub trening cardio).
  • Pozostań nawodniony.

Czytaj także:
5 sposobów na lepsze radzenie sobie z cukrzycą w nowym roku

Źródło: healthline.com

Czytaj także