Szarlotka, jabłecznik, ciasto z jabłkami – czy wiesz, jak je rozróżnić?

Szarlotka, jabłecznik, ciasto z jabłkami – czy wiesz, jak je rozróżnić?

Dodano: 
Ciasto z jabłkami
Ciasto z jabłkami / Źródło: Pixabay / anialaurman
Jak mówisz na ciasto z jabłkami? Jabłecznik czy szarlotka? Dla większości osób te dwa określenia odnoszą się do każdego ciasta z jabłkami, a wcale tak nie jest. Sprawdź, czym różnią się te dwa przysmaki?

Jabłka doskonale sprawdzają się w ciastach. Można z nich zrobić m.in. pyszne szarlotki i jabłeczniki. Jak odróżnić te dwa przysmaki? Wyjaśniła to w kuchni programu Beata Kartowicz. Jakie przepisy zdradziła?Jakie owoce na odchudzanie? Z których lepiej zrezygnować?

Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

Prawdziwą szarlotkę robi się na kruchym spodzie. Jabłka muszą być duszone. Układa się je na upieczonym spodzie. Tymczasem prawdziwy jabłecznik można zrobić z ciasta drożdżowego, tortowego czy półkruchego. Do wykonania tego ciasta używa się surowych jabłek.

Dlaczego warto jeść jabłka?

Jabłka – co znajdziemy w składzie?

  • Jedno średnie jabłko zawiera około 95 kalorii i 25 gramów węglowodanów (około tej samej ilości co dwie kromki chleba).
  • Skórka jabłka zawiera chrom – minerał, który odgrywa ważną rolę u w działaniu insuliny. Insulina jest hormonem, który pomaga regulować poziom cukru we krwi, umożliwiając wykorzystanie cukru do produkcji energii.
  • Jabłka są bogatym źródłem błonnika pokarmowego, dzięki czemu dają uczucie sytości i przyspieszają metabolizm, korzystnie wpływając na trawienie.
  • Świeże jabłka są dobrym źródłem witaminy C i doskonałym źródłem kwercetyny, a także mają dużą liczbę polifenoli.
  • Fitochemikalia to organiczne związki występujące w roślinach, które mają działanie biologiczne, ale nie mają wartości odżywczej. Substancje fitochemiczne nie zostały jeszcze dogłębnie zbadane, ale znane są z ich ogólnych właściwości metabolicznych i przeciwzapalnych.

Czytaj także:
Jak zrobić idealne gołąbki? Swój sekret zdradza Daria Ładocha

Źródło: X-news / Zdrowie Wprost

Czytaj także